Krótko i na temat, czyli nogawki od Martombike

Recenzję produktów firmy Martombike miałyśmy sporządzić po powrocie z wyprawy, jednakże jestem tak zafascynowana, że podzielimy materiał na części.

Nie bardzo wiem o czym napisać – o wspaniałej kurtce czy może nogawkach…

Ale myślę, że kurtkę wystawię na poważniejsze testy.

Nogawki

Tworząc listę rzeczy niezbędnych pojawiła się na niej para długich spodni na rower.
Tworząc listę rzeczy niezbędnych pojawiło się wiele rzeczy, które sprawiły, że spodnie mogłyby zagracić nam sakwy.

<edit> sakwy mimo wszystko są pełne „gratów”

Z pomocą znowu przyszła nam firma ze Swarzędza sugerując, że nogawki będą dobrym rozwiązaniem. Nie ukrywam – pozwoliłam sobie na małe rozeznanie wśród kolarzy i podróżników. Jedna z opinii naprawdę mnie zasmuciła. Dowiedziałam się, że nogawki to taki gadżet, który zsuwa się, zimno w nim, nie ma takich właściwości jak długie spodnie i generalnie prawdopodobnie zaraz wyląduje w koszu, bo nie da się w tym jeździć. Byłam przerażona. Jeszcze bardziej, gdy dowiedziałam się, że w Danii w maju mogą nas dopaść przymrozki.

Pewna niedziela była dniem odpowiednim do pierwszej przejażdżki w tym sezonie. Nie mam długich spodni kolarskich w związku z czym przywdziałam nogawki.

Po pierwszych 5 km miałam wrażenie, że są nieco niewygodne i czuję, że coś, gdzieś leży nie tak. Jak się okazało to moja podświadomość, uprzedzenia i fakt, że nie były one wcześniej używane. A wiadomo – najwygodniejsze jest ubranie, które się uleży. Jakież było moje zdziwienie gdy po dłuższym dystansie nie czułam, że mam cokolwiek na nogach.

I nie – nie był to efekt odmrożeń.

Mimo w miarę silnego wiatru i temperatury sięgającej może 5 stopni nie odczuwałam zimna. Nie miałam również problemów ze zsuwającymi się nogawkami. Przypuszczam, że osoby, u których wcześniej zasięgnęłam opinii, źle dobrały rozmiar oraz firmę 😉

Na dzień dzisiejszy moje obawy związane z tym elementem garderoby zostały rozwiane. Oczywiście pozwolę sobie na dalsze testy, wtedy będę mogła powiedzieć coś więcej o wykończeniach i tego typu szczegółach – na dzień dzisiejszy wydają się być solidne.

Jest jeszcze kilka ważnych rzeczy:

-po złożeniu zajmują mało miejsca,

-są bardzo lekkie,

– w razie, gdyby doszło do nagłej zmiany pogody w tempie ekspresowym możemy się ubrać (na pewno zmiana spodni zajmuje więcej czasu i pochłania więcej energii niż szybkie naciągnięcie nogawek).

IMG_0819

I kolejny <edit>

Nogawki zostały przetestowane w sposób najmniej przeze mnie pożądany. Kto śledzi nas na fb doskonale wie, że powstał nowy, wręcz ekskluzywny wyścig Tour de Garaż. Poniżej filmik z treningu nagrany dzięki pomocy Świadomego Kierowcy

Niestety wysoko postawiona poprzeczka sprawiła, iż musiałam troszkę dodać gazu. Fura straciła przyczepność na zakręcie co poskutkowało porządnym zderzeniem z betonem.

Pierwsze co zrobiłam po tym jak już odkryłam jak podnieść się z ziemi to… sprawdzenie, czy ubrania są całe.
Wiecie jak to jest, nowe, czadowe ubranka i nagle – tu dziura , tam dziura. Stres, niepokój, nerwy.
Jakże miło zostałam zaskoczona. Nogawki i bluza przeżyły upadek. Niestety ciało gorzej zniosło te starcie.
W każdym bądź razie – 30 km/h + beton nie są w stanie zaszkodzić naszej „zbroi”

nogawkinogawki 2

One thought on “Krótko i na temat, czyli nogawki od Martombike

  1. Cześć!
    Rozpisałam Ci dokładną listę produktów na blogu, zapraszam do komentarza pod wpisem.

    Koniecznie zwiedź zarówno Jutlandię jak i Zelandię, to dwa różne światy. Pogoda w maju jest zdradliwa, a ta duńska dodatkowo zimna i wredna. Zapewne już przygotowujesz sobie wszystko, ale gdybyś jednak zapomniała – balsam przeciwsłoneczny.
    W okolicach Kopnehagi(od zachodu z HøjeTaastrup, od południa z Køge) kursują czerwone pociągu, tzw. S-Tog. Można w nich bezpiecznie i za darmo przewozić rower w wyznaczonych wagonach.
    W Kopenhadze patrz gdzie zostawiasz rower. W centrum może się zdarzyć, że zostawisz go rano, a po 2-3h będziesz musiała się przedzierać przez dywan innych rowerów, żeby dostać się do swojego.

    Powodzenia i słońca w podróży!
    http://studiadania.blogspot.dk/

    Polubienie

Skomentuj

